Szabványkereső

Hivatkozási szám, azonosító jelzet, vagy a szabványcímben előforduló kulcsszó szerinti keresés:


ICS (a szabványok nemzetközi osztályozási rendszere) szerinti keresés

Nettó ár: 19470 Ft
Kosárba tesz
Alapadatok
Hivatkozási szám
MSZ EN 15551:2009
Dokumentumazonosító
148021
Cím
Vasúti alkalmazások. Vasúti járművek. Ütközők
Angol cím
Railway applications. Railway rolling stock. Buffers
Alkalmazási terület
This European Standard defines the requirements for buffers with 105 mm, 110 mm and 150 mm stroke for vehicles or units which use buffers and screw coupling at the coupling interface with other interoperable rolling stock. It covers the functionality, interfaces and testing procedures, including pass fail criteria, for buffers. NOTE Typically, buffers with a stroke of 105 mm are used on freight wagons and locomotives, buffers with a stroke of 110 mm are used on coaches and locomotives and buffers with a stroke of 150 mm are used on freight wagons. It defines the different categories of buffers, the space envelope, static and dynamic characteristics and energy absorption. It includes a calculation method to determine the minimum size of the buffer head to avoid override between buffers. It defines the static and dynamic characteristics of the elastic systems. It also defines the requirements for buffers with integrated crash elements (crashworthy buffers) for tank wagons only according to RID. The requirements of this European Standard also apply to locomotives and passenger coaches which have to meet the crashworthiness requirements of EN 15227 for buffers in normal service only. The properties for the energy absorbing function are defined in EN 15227 and the requirements specified in Clause 7 for tank wagons according to RID are not applicable to locomotives and passenger coaches. Diagonal buffers are excluded from this European Standard. For vehicles which have to comply with crashworthiness requirements (locomotives, cab cars or passenger coaches according to EN 15227, tank wagons according to RID), typically crashworthy buffers (buffers with a deformable housing and/or the need for an opening in their mounting flange) or buffers which form part of a combined system consisting of a special buffer (e.g. middle flange buffer) and a deformation element are used. For these types of buffers, interoperability is possible, but interchangeability with freight wag
ICS
45.060.01 Vasúti gördülőállomány általában
Műszaki Bizottság
A szabvány nyelve
angol
Az érvényesség kezdete
2009-09-01
A visszavonás napja
2011-03-01
További adatok
Forrás
idt EN 15551:2009
Előd
Módosítás
Kiegészítő információk
SZK-közlemények
Kapcsolódó európai jogszabály
96/48/EK A TANÁCS 96/48/EK IRÁNYELVE (1996. július 23.) a nagy sebességű transzeurópai vasúti rendszer kölcsönös átjárhatóságáról (HSR)
Kereskedelmi adatok
A szabvány
kapható formátuma
Papír ,
PDF (letöltés) (a fájl mérete: 1181793) ,
oldalszáma
71 oldal; W kategória
ára
Nettó: 19470 Ft
Bruttó:
Papír formátum esetén (5% Áfával): 24532 Ft
PDF (letöltés) formátum esetén (27% Áfával): 24727 Ft
Szabvány életútja
Elődök

Jelenleg nincsenek előzmények

Megtekintett szabvány

MSZ EN 15551:2009

2009-09-01 - 2011-03-01