Szabványkereső

Hivatkozási szám, azonosító jelzet, vagy a szabványcímben előforduló kulcsszó szerinti keresés:


ICS (a szabványok nemzetközi osztályozási rendszere) szerinti keresés

Nettó ár: 19470 Ft
Kosárba tesz
Alapadatok
Hivatkozási szám
MSZ EN 14012:2020
Dokumentumazonosító
674124
Cím
Postai szolgáltatások. A szolgáltatás minősége. A panaszkezelés alapelvei
Angol cím
Postal services. Quality of service. Complaints handling principles
Alkalmazási terület
This document specifies complaints-handling principles related to domestic and international postal services. It applies to both national and cross border services. Attention is given to how to handle complaints in multiple operator situations. The standard also gives guidance for compensation and redress procedures. This document can be applied to all types of postal service, both universal service and non-universal service, and by all types of postal organizations. It defines various types of complaints and establishes a methodology for handling complaints in order to improve the service given to postal users including persons with disabilities and older persons. It also gives guidance for complaints-handling processes to be set up by postal service providers in order to improve quality of service. This document is applicable to the processes of the organization and consequently the quality management principles on which it is based can be deployed throughout the organization. The focus of this document is the achievement of ongoing improvement, measured through the satisfaction of customers and other interested parties. It is important to note that the number of complaints received might not be related to the level of service given. A large number of complaints on the contrary could reflect the effectiveness of the postal operator's complaint handling process. This document consists of guidance and recommendations and is neither intended for certification, regulatory or contractual use, nor as a guide to the implementation of EN ISO 9001.
ICS
03.240 Postai szolgáltatások
A szabvány nyelve
angol
Az érvényesség kezdete
2020-02-01
További adatok
Forrás
idt EN 14012:2019
Utód
Módosítás
SZK-közlemények
Kapcsolódó európai jogszabály
97/67/EK AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS 97/67/EK IRÁNYELVE (1997. december 15.) a közösségi postai szolgáltatások belső piacának fejlesztésére és a szolgáltatás minőségének javítására vonatkozó közös szabályokról (CPS)
Kereskedelmi adatok
A szabvány
kapható formátuma
Papír ,
PDF (letöltés) (a fájl mérete: 1566860) ,
oldalszáma
58 oldal; W kategória
ára
Nettó: 19470 Ft
Bruttó:
Papír formátum esetén (5% Áfával): 24532 Ft
PDF (letöltés) formátum esetén (27% Áfával): 24727 Ft
Szabvány életútja
Megtekintett szabvány

MSZ EN 14012:2020

2020-02-01

Utódok

Jelenleg nincsenek utódok