Szabványkereső

Hivatkozási szám, azonosító jelzet, vagy a szabványcímben előforduló kulcsszó szerinti keresés:


ICS (a szabványok nemzetközi osztályozási rendszere) szerinti keresés

Nettó ár: 18390 Ft
Kosárba tesz
Alapadatok
Hivatkozási szám
MSZ ISO 10002:2021
Dokumentumazonosító
176895
Cím
Minőségirányítás. Vevői elégedettség. Irányelvek a panaszok szervezeteken belüli kezeléséhez
Angol cím
Quality management. Customer satisfaction. Guidelines for complaints handling in organizations
Alkalmazási terület
Ez a dokumentum irányelveket ad a szervezeten belüli termékekkel és szolgáltatásokkal kapcsolatos panaszkezelési folyamathoz, beleértve a tervezést, kidolgozást, működést, fenntartást és javítást. A leírt panaszkezelési folyamat alkalmas egy átfogó minőségirányítási rendszer egyik folyamataként való alkalmazásra. MEGJEGYZÉS: E dokumentumban a „termék” és a „szolgáltatás” kifejezés a szervezet azon kimeneteire utal, amelyet a vevőnek szánnak vagy amelyet a vevők megkövetelnek. Ez a dokumentum minden szervezet számára alkalmazható, függetlenül azok típusától vagy méretétől, illetve az általuk nyújtott termékektől és szolgáltatásoktól. Valamennyi ágazat szervezetei számára is alkalmazható. A B melléklet kifejezetten a kisvállalkozások számára nyújt útmutatást. Ez a dokumentum a panaszkezelés alábbi szempontjaival foglalkozik: a) a vevői elégedettség növelése olyan vevőközpontú környezet létrehozásával, amely nyitott a visszajelzésekre (beleértve a panaszokat is), a beérkezett panaszok rendezésére, valamint a szervezet azon képességének javítására, hogy fejlessze termékeit és szolgáltatásait, beleértve a vevőszolgálatot is; b) a felső vezetőség bevonása és elkötelezettsége az erőforrások megfelelő megszerzése és felhasználása révén, beleértve az alkalmazottak képzését is; c) a panaszosok igényeinek és elvárásainak megismerése és kezelése; d) nyílt, hatékony és könnyen alkalmazható panasztételi folyamat biztosítása a panaszosok számára; e) a panaszok elemzése és értékelése a termékek és szolgáltatások minőségének javítása érdekében, beleértve a vevőszolgálatot is; f) a panaszkezelési folyamat auditálása; g) a panaszkezelési folyamat hatékonyságának és eredményességének átvizsgálása. Ez a dokumentum nem vonatkozik a szervezeten kívüli viták, illetve a munkaüggyel kapcsolatos viták rendezésére.
ICS
03.120.10 Minőségirányítás és minőségbiztosítás
A szabvány nyelve
magyar
Az érvényesség kezdete
2021-06-01
További adatok
Forrás
idt ISO 10002:2018
Utód
Módosítás
Kiegészítő információk
SZK-közlemények
Kapcsolódó európai jogszabály
Kereskedelmi adatok
A szabvány
kapható formátuma
Papír ,
PDF (letöltés) (a fájl mérete: 1717097) ,
oldalszáma
41 oldal; V kategória
ára
Nettó: 18390 Ft
Bruttó:
Papír formátum esetén (5% Áfával): 23171 Ft
PDF (letöltés) formátum esetén (27% Áfával): 23355 Ft
Szabvány életútja
Megtekintett szabvány

MSZ ISO 10002:2021

2021-06-01

Utódok

Jelenleg nincsenek utódok