Szabványkereső

Hivatkozási szám, azonosító jelzet, vagy a szabványcímben előforduló kulcsszó szerinti keresés:


ICS (a szabványok nemzetközi osztályozási rendszere) szerinti keresés

Nettó ár: 15850 Ft
Kosárba tesz
Alapadatok
Hivatkozási szám
MSZ EN 13803-2:2006+A1:2010
Dokumentumazonosító
149884
Cím
Vasúti alkalmazások. Vágány. Vágány-vonalvezetés tervezési paraméterei. 1435 mm-es és nagyobb nyomtávolságú vágányok. 2. rész: Váltók és keresztezések, valamint a vonalvezetés összehasonlítható tervezési helyzetei a görbület hirtelen változásával
Angol cím
Railway applications. Track. Track alignment design parameters. Track gauges 1 435 mm and wider. Part 2: Switches and crossings and comparable alignment design situations with abrupt changes of curvature
Alkalmazási terület
Ez az európai szabvány írja elő a pálya-vonalvezetés azon tervezési paramétereire vonatkozó szabályokat és értékeket, amelyeket a maximális üzemi sebességek meghatározására használnak az ugrásszerű görbületváltozásokkal és következésképpen ugrásszerű túlemeléshiány-változásokkal rendelkező pályákon. Ilyen feltételek a következő helyzetekben fordulnak elő: - váltók és kereszteződések kiágazó vágányainál; - amikor nem célszerű egy vonalvezetést átmeneti ívekkel megtervezni; - ha egy átmeneti ív hossza kisebb, mint a szükséges minimum nyilt vonali pályák esetén. A váltók és keresztezések alkotóelemeinek és részegységeinek mechanikai viselkedésére jellemző műszaki követelmények a vonatkozó szabványokban találhatók meg. Ez az európai szabvány feltételezi, hogy az üzemi járművek honosítása az ezen európai szabványban meghatározott határértékeknek megfelelő feltételekre lesz érvényes és előírt. Ezt az európai szabványt 1435 mm-es és annál nagyobb nyomtávolságú váltó- és keresztezésszerkezetek, valamint nyilt vonali vágányok ugrásszerű görbületváltozásaira kell alkalmazni. A C mellékletet az 1435 mm-nél nagyobb nyomtávolságú vágányokra kell alkalmazni. Ez az európai szabvány határozza meg az ütközők összeakadásának megakadályozására vonatkozó követelményeket. Ha az ezen európai szabványban meghatározott határértékeket a váltó elejénél alkalmazzuk, akkor érintőköríves geometriájú váltókról van szó (ahogyan az EN 13232-1 meghatározza). Ezt az európai szabványt nem kell alkalmazni bizonyos városi és elővárosi vonalakra. Ezen európai szabványt nem kell alkalmazni a billenőszekrényes testű járművek pálya-vonalvezetési követelményeire. Ugyanakkor a H melléklet felhívja a tervező figyelmét a következményekre és korlátozásokra, ha billenőszekrényes járműveket üzemeltetnek váltó- és keresztezésszerkezeteken, valamint átmeneti ívek nélküli vonalvezetésű pályákon.
ICS
93.100 Vasútépítés
Műszaki Bizottság
A szabvány nyelve
magyar
Az érvényesség kezdete
2010-06-01
A visszavonás napja
2017-09-01
További adatok
Forrás
idt EN 13803-2:2006+A1:2009
Módosítás
Kiegészítő információk
SZK-közlemények
Kapcsolódó európai jogszabály
2008/57/EK AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS 2008/57/EK IRÁNYELVE (2008. június 17.) a vasúti rendszer Közösségen belüli kölcsönös átjárhatóságáról (átdolgozott szöveg) (EGT-vonatkozású szöveg) (RAIL)
Kereskedelmi adatok
A szabvány
kapható formátuma
Papír ,
PDF (letöltés) (a fájl mérete: 613507) ,
oldalszáma
46 oldal; T kategória
ára
Nettó: 15850 Ft
Bruttó:
Papír formátum esetén (5% Áfával): 19971 Ft
PDF (letöltés) formátum esetén (27% Áfával): 20130 Ft
Szabvány életútja
Megtekintett szabvány

MSZ EN 13803-2:2006+A1:2010

2010-06-01 - 2017-09-01