Szabványkereső

Hivatkozási szám, azonosító jelzet, vagy a szabványcímben előforduló kulcsszó szerinti keresés:


ICS (a szabványok nemzetközi osztályozási rendszere) szerinti keresés

Nettó ár: 15070 Ft
Kosárba tesz
Alapadatok
Hivatkozási szám
MSZ CEN/TR 16152:2022
Dokumentumazonosító
179754
Cím
Elektronikus (út)díjszedés. Az OBE személyre szabása és felszerelése első telepítéskor
Angol cím
Electronic fee collection. Personalisation and mounting of first mount OBE
Alkalmazási terület
1.1 Background and expected benefits of first-mount OBE It could be foreseen that in future the DSRC OBE will be delivered by car manufacturer as a feature of the vehicle as they do today with car radio which are parts of the most sold vehicles. For the vehicle owner, the OBE supplier is the car manufacturer acting as an OEM (Original Equipment Manufacturer). The integration of first mount OBE by car manufacturer is the only way to create a future mass market for EFC application based upon DSRC as well as GNSS/CN, as at present the integration of this type of OBEs cannot be achieved except for heavy goods vehicles. Regarding DSRC, this is also an opportunity to extend the capability of today’s EFC technologies by providing increased quality of service, and possibly a greater range of services using in-vehicle electronics and resources. 1.2 Personalisation concept The personalisation procedure is the procedure where the EFC Service Provider initialize, customise, and finally activate the EFC interoperable service to OBE, for a customer with or without existing account. Two different kinds of personalisation methods can be defined: a) the personalisation procedure can be done “over the air”. In such case, personalisation data can be encoded in the OBE by the Service Provider over a secure air-link, or b) personalisation data can be loaded directly by the driver into the OBE or Service Provider via a personal storage media. Theses are two fundamentally different approaches. The second method is perfectly fitted for critical initialisation data, such as encryption keys, to enable the driver to use the same EFC contract in different vehicles, and also to send personalisation data via post to a large number of customers. In any case, the personalisation procedure shall be implemented in a practical way. It was reminded that the very large majority of Service Provider distribution networks (and related point of sales) are not suited to (...)
ICS
43.040.15 Gépjármű-informatika. Fedélzeti számítógéprendszerek
A szabvány nyelve
angol
Az érvényesség kezdete
2022-12-01
További adatok
Forrás
idt CEN/TR 16152:2011
Előd
Utód
Módosítás
Kiegészítő információk
SZK-közlemények
Kapcsolódó európai jogszabály
Kereskedelmi adatok
A szabvány
kapható formátuma
Papír ,
PDF (letöltés) (a fájl mérete: 2060388) ,
oldalszáma
42 oldal; S kategória
ára
Nettó: 15070 Ft
Bruttó:
Papír formátum esetén (5% Áfával): 18988 Ft
PDF (letöltés) formátum esetén (27% Áfával): 19139 Ft
Szabvány életútja
Elődök

Jelenleg nincsenek előzmények

Megtekintett szabvány

MSZ CEN/TR 16152:2022

2022-12-01

Utódok

Jelenleg nincsenek utódok