Szabványkereső

Hivatkozási szám, azonosító jelzet, vagy a szabványcímben előforduló kulcsszó szerinti keresés:


ICS (a szabványok nemzetközi osztályozási rendszere) szerinti keresés

Nettó ár: 57220 Ft
Kosárba tesz
Alapadatok
Hivatkozási szám
MSZ CEN/TS 16614-2:2022
Dokumentumazonosító
179123
Cím
Tömegközlekedés. Hálózati és menetrendi adatcsere (NeTEx). 2. rész: A tömegközlekedés előre tervezett menetrendjeinek adatcsere-formátuma
Angol cím
Public transport. Network and Timetable Exchange (NeTEx). Part 2: Public transport scheduled timetables exchange format
Alkalmazási terület
1.1 General NeTEx is dedicated to the exchange of scheduled data (network, timetable and fare information) based on Trans-model V5.1 (EN 12986), IFOPT (CEN/TS 28701) and SIRI (CEN/TS 15531-4/5 and EN 15531-1/2/3^1ˇ) and sup-ports information exchange of relevance to public transport services for passenger information and AVMS sys-tems. NOTE Many NeTEx concepts are taken directly from Transmodel and IFOPT; the definitions and explanation of these concepts are extracted directly from the respective standards and reused in NeTEx, sometimes with further adaptions in order to fit the NETEx context. The data exchanges targeted by NeTEx are predominantly oriented towards passenger information and also for data exchange between transit scheduling systems and AVMS (Automated Vehicle Monitoring Systems). How-ever it is not restricted to these purposes, and NeTEx can provide an effective solution to many other use cases for transport exchange. 1.2 Transport modes Most public transport modes are taken into account by NeTEx, including train, bus, coach, metro, tramway, ferry, and their submodes. It is possible to describe airports and air journeys, but there has not been any specific con-sideration of any additional provisions that apply especially to air transport. 1.3 Compatibility with existing standards and recommendations The concepts covered in NeTEx that relate in particular to long-distance train travel include; rail operators and related organizations; stations and related equipment; journey coupling and journey parts; train composition and facilities; planned passing times; timetable versions and validity conditions. In the case of long distance train the NeTEx takes into account the requirements formulated by the ERA (Euro-pean Rail Agency) – TAP/TSI (Telematics Applications for Passenger/ Technical Specification for Interoperabil-ity, entered into force on 13 May 2011 as the Commission Regulation (EU) No 454/2011), based on UIC direc-tives. As regards the other exchange protocols, a formal compatibility is ensured with TransXChange (UK), VDV 452 (Germany), NEPTUNE (France), UIC Leaflet, BISON (Netherland) and NOPTIS (Nordic Public Transport Interface Standard). The data exchange is possible either through dedicated web services, through data file exchanges, or using the SIRI exchange protocol as described in part 2 of the SIRI documentation.
ICS
35.240.60 Informatikai alkalmazások a szállításban
A szabvány nyelve
angol
Az érvényesség kezdete
2022-08-01
További adatok
Forrás
idt CEN/TS 16614-2:2020
Előd
Utód
Módosítás
Kiegészítő információk
SZK-közlemények
Kapcsolódó európai jogszabály
2010/40/EU AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS 2010/40/EU IRÁNYELVE (2010. július 7.) az intelligens közlekedési rendszereknek a közúti közlekedés területén történő kiépítésére, valamint a más közlekedési módokhoz való kapcsolódására vonatkozó keretről (TRA3)
Kereskedelmi adatok
A szabvány
kapható formátuma
Papír ,
PDF (letöltés) (a fájl mérete: 14922451) ,
oldalszáma
259 oldal; XH kategória
ára
Nettó: 57220 Ft
Bruttó:
Papír formátum esetén (5% Áfával): 72097 Ft
PDF (letöltés) formátum esetén (27% Áfával): 72669 Ft
Szabvány életútja
Elődök

Jelenleg nincsenek előzmények

Megtekintett szabvány

MSZ CEN/TS 16614-2:2022

2022-08-01

Utódok

Jelenleg nincsenek utódok