Szabványkereső

Hivatkozási szám, azonosító jelzet, vagy a szabványcímben előforduló kulcsszó szerinti keresés:


ICS (a szabványok nemzetközi osztályozási rendszere) szerinti keresés

Nettó ár: 19470 Ft
Kosárba tesz
Alapadatok
Hivatkozási szám
MSZ ISO 10003:2021
Dokumentumazonosító
176896
Cím
Minőségirányítás. Vevői elégedettség. Irányelvek a vita szervezeteken kívüli rendezéséhez
Angol cím
Quality management. Customer satisfaction. Guidelines for dispute resolution external to organizations
Alkalmazási terület
Ez a dokumentum irányelveket ad a szervezet számára a szervezet által meg nem oldott panaszok hatékony és eredményes vitarendezési folyamatának tervezéséhez, kidolgozásához, működtetéséhez, fenntartásához és javításához. Ez a dokumentum a következőkre vonatkozik: - a szervezet termékeivel és szolgáltatásaival, a panaszkezelési folyamattal vagy a vitarendezési folyamattal kapcsolatos panaszokra; - a belföldi vagy határokon átnyúló üzleti tevékenységekből, beleértve az elektronikus kereskedelemből eredő viták rendezésére. Ez a dokumentum minden szervezet számára alkalmazható, függetlenül azok típusától vagy méretétől, illetve az általuk nyújtott termékektől és szolgáltatásoktól, és az alábbiakra terjed ki: - útmutató annak meghatározásához, hogy a szervezetek mikor és hogyan vehetnek részt a vitarendezésben; - útmutató a szolgáltatók kiválasztásához és a szolgáltatásaik igénybevételéhez; - a felső vezetőség részvétele és elkötelezettsége a vitarendezés iránt, valamint a szervezeten belüli megfelelő erőforrások felhasználása iránt; - a tisztességes, megfelelő, átlátható és hozzáférhető vitarendezés alapvető elemei; - útmutató a szervezet vitarendezésben való részvételének irányításához; - a vitarendezési folyamat figyelemmel kísérése, értékelése és fejlesztése. Ez a dokumentum különösen a szervezet és a következő felek közötti viták rendezésére irányul: - olyan magánszemélyek, akik személyes használatra vagy háztartási célra vásárolnak vagy használnak termékeket és szolgáltatásokat; vagy - kisvállalkozások. Ez a dokumentum nem vonatkozik más típusú (jog)viták, például munkaügyi viták rendezésére. Nem vonatkozik a szervezeten belüli panaszkezelésre.
ICS
03.120.10 Minőségirányítás és minőségbiztosítás
A szabvány nyelve
magyar
Az érvényesség kezdete
2021-06-01
További adatok
Forrás
idt ISO 10003:2018
Utód
Módosítás
Kiegészítő információk
SZK-közlemények
Kapcsolódó európai jogszabály
Kereskedelmi adatok
A szabvány
kapható formátuma
Papír ,
PDF (letöltés) (a fájl mérete: 1943902) ,
oldalszáma
48 oldal; W kategória
ára
Nettó: 19470 Ft
Bruttó:
Papír formátum esetén (5% Áfával): 24532 Ft
PDF (letöltés) formátum esetén (27% Áfával): 24727 Ft
Szabvány életútja
Megtekintett szabvány

MSZ ISO 10003:2021

2021-06-01

Utódok

Jelenleg nincsenek utódok